Updates from me !

Current updates:
Marhaban Ya Ramadhan . And happy fasting guys :) Btw im going to sit for my SPM TRIAL on ths 8th Aug-25th Aug :) Wish me luck guys :)

Tinggalkan Jejak Disini :)

Name:
Email Address:
Blog URL
Facebook URL

Form provided by Freedback.

Followers

Monday, 1 August 2011

Buat wanita - Sebagai peringatan , pedoman dan muhasabah diri =)

Assalamualaikum guys ! Mcm mana terawih mlm ni ? Alhamdulillah , amely bersama 6 org rakan berjalan kaki menuju ke salah sebuah msjid yg berdekatan . Rasa syahdu sgt mlm ni . Amely ni seorng yg cpt mengalirkn air mata sehinggakn semasa on the way ke masjd td pun blh menangis sbb terlalu mensyukuri nikmat Allah swt yg telah memberi amely peluang lg untk trus hidup , menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan dan juga menunaikan solat tarawih . Lps solat td smpt berdoa supaya Allah swt menenangkan hati aku , jauhkn diri aku dr mslh yg melanda sblm sblm ni , tabahkn hati aku supaya aku trus dpt meneruskn khidupan di dunia ini yg diibaratkn sebagai seorng perantau . InsyaAllah , mudah mudah Allah akn makbulkn doa aku supaya aku tdk lg mengingatkn si dia yg kini sdg bahagia di sisi yg tersayang :) Alhamdulillah


Mlm ni Amely bukan nk post juadah apa amely berbuka apa semua tp satu soalan beserta dgn jawapan yg skrg ni menjadi satu trend kalau org tu tanya ni dia jwb tu . Ada je jwpn dia . Nauzubillah ..


1 ) Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa. 
-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?




2) Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?



3) Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."



4) Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos.
-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.



5 ) Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?

6 ) Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.

7 ) Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.

8 ) Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.

9 ) Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?

10 ) Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.

11 ) Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.

12 ) Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.








I LOVE YOU AND I LOVE YOUR COMMENTS TOO :D

www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...